måndag 30 december 2013

Fotografera som nybörjare!

Canon så kan jag :)

Denna bild tog jag med min Iphone 5 en tidig morgon på Köpmangatan/Eskilstuna

Oj, det var länge sedan jag skrev i min blogg! Det fanns en tid då jag skrev så fingrarna glödde, men den senaste tiden har jag inte haft lusten. Har varit på väg ett antal ggr att börja skriva igen, det är ju så befriande :)
För två år sedan köpte jag min första systemkamera Canon 450D för att efter ett år köpa en till, Canon 350D. Fotade för glatta livet och jag önskar att jag hade gjort en blogg om just detta. Jag var självkritisk redan från början och blev arg när jag inte fick det resultatet jag önskade av mig själv. Köpte mig då min 3:dje kamera Canon 7D. Men skam den som ger sig! Jag har tragglat på och ser nu efter en viss träning att det har blivit bättre och bättre.Fota är kul oavsett om det är med systemkameran eller telefonen. Min senaste kamera ger mig det jag saknade, framför allt den stora displayen och snabbheten.

Denna bild har jag tagit med min systemkamera Canon 7D
Det finns motiv överallt. Jag stannar ofta tidigt på morgonen när jag cyklar till jobbet för att plocka fram antingen kameran el telefonen. Mobiltelefonerna har väldigt bra kameror nu förtiden, helt ok och mer än ok.


Iphonebild över Vilstabadet/Eskilstuna



Tagen med Canon 450D

Detta var några smakprov av mitt fotande :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar