fredag 4 maj 2012

Kattungen Tilda är hemma!


Det var sorgset att se avskedet mellan Tildas syster och kattmamman. Det var som hon  kände på sig att det var nu flytten skulle ske. Vi stannade ett tag och fikade medans Tilda blev diad en sista gång av mamma katt och rentvättad över hela pälsen.

Tildas syster var inte heller sen med att ligga nära en sista gång och mysa med syrran.

Tilda (V) Agnes (H)
Visste redan från början att det inte skulle bli så enkelt med katten Kezo som finns hemma sedan 7 år tillbaka. Kezo fräste och morrade och tyckte inte alls om nytillskottet. Tilda gjorde en rundtur i lägenheten och utforskade det mesta. Lådan hittade hon nästan på en gång likaså maten. Hon morrar och låter när hon äter för att försvara maten. Tror jag det med tanke på att dom var 8 katter och 1 hund som "slogs" om maten, först till kvarn så att säga :)



Tilda såg sig i spegeln och undrade säkert vad det var för katt? Sköt rygg och raggen ställde sig för att sedan "blåsa" upp sig igen när hon fick syn på "Herrskapskatten" som såg ut som en stor svart puma i hallen.

Nu har Tilda varit hos oss ett dygn, natten gick bra. Hon är jättekelig och kryper gärna upp och lägger sig runt halsen. Hon sover mellan oss och känner sig trygg där.  Jag kan ju inte direkt säga att jag sovit bra inatt, trots att Tilda har gjort det. Blev väckt av andra katten som satt på byrån och skrek och ville ut. Normalt brukar Kezo komma fram och väcka mig men inte nu när jag hade en konkurrent bredvid mig i sängen.

Tilda har bra aptit!
Hon gillar att sova i sängen och vilken kattälskare smälter inte av att se denna randiga runda boll i vardagen :)

Det är mycket katt nu i bloggen, men förståeligt <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar