torsdag 26 april 2012

Ledbruten!

Jag städade min lägenhet flera timmar igår. Det måste ju göras även om inte har den friska kroppen för det ändamålet. Har ju både fibromyalgi och konstant smärta i hela kroppen. Dubbelsidig Ischias är inte heller att leka med för att inte tala om min gikt i båda fötterna. Ja, man kan tro att man börjar närma sig 100, det är för jävligt rent ut sagt. Jag klagar det gör jag, inte till andra så mycket men det är mer min sambo som får höra när smärtan är som värst.
Det känns på något sätt bättre att få klaga av sig lite :)

Imorse blev jag bokad på Hemtjänsten, jag jobbar inte inom det området eftersom det är för många arbetsuppgifter som mina krämpor inte klarar, såsom städningar, handlingar och spring i trappor.
Det brukar bli inomhus när dom bokar mig de få ggr jag råkar hamna där, men idag blev det utomhus.

Omvårdnadsarbetet är helt ok men dessa jobbiga städningar hemma hos folk tar kål på mig. Verkligen tar slut på mig som människa. Givetvis åkte jag på en 2 timmars städ i slutet av arbetsdagen, pust & stön. Nu snackar vi grovstäd. Klarade mig nästan inte hem från jobbet idag och ingen cykel hade jag eftersom jag fick skjuts i morse. Det tog en timme att promenera hem vilket annars tar ca 15 minuter.


Sådan här smärta syns inte, andra ser inte att man lider :(  Folk hade nog höjt på ögonbrynen om jag hade haft hela kroppen inlindad i bandage men så är det ju inte. Smärtan mal inombords. Hur ska jag orka jobba i minst 15 år till?
Hela min efterm/ kväll blev förstörd av dagens arbete...blev sängliggande resten av dagen!

Så ....nu känns det bättre igen....att få klaga i bloggen.....:) Hoppas det känns bättre imorgon för då är det en ny arbetsdag med förhoppningsvis inga städ :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar