måndag 28 mars 2011

Misslyckad?

Var så stolt över mig själv när jag slutade röka. Det blev hela 2 månader utan cigg. När viktökningen började närma sig 10 kg så fick jag nog. Jag vet att jag har ätit mer och vräkt i mig godis. Då fick det banne mig vara nog. Jag vet också att man måste ge det tiden men jag blev ärligt "deppig" och orkeslös.

Läste att ju fler cigg man röker när man är rökare desto mer går man upp när man slutar. Det stämmer ju på mig. Har inte tagit upp rökningen på samma nivå som förut, röker max 4 om dagen. Har redan märkt att magsäcken har krympt och jag äter mycket mindre, blir fortare mätt och inte så förtjust i sötsaker. Har gått ner några kilo och tanken är att inte bli den rökare jag var förut, vill ju inte röka.

Jag ska försöka att inte se det som ett misslyckande utan gå ner lite och röka mindre och försöka hålla vikten. Jag vill ju vara glad i sommar och inte stänga in mig för att jag vantrivs med mig själv. Vägrar köpa en "större garderob" vill ju ha mina kläder som jag tycker om. jag gick upp nästan 10 kg på 6 veckor och 4,5 kilo under graviditeten med sonen ( han vägde över 4 kg & det var ju 19 år sedan) Jag skiter i vad andra väger men jag vill inte, omställningen blev för stor!
Kan det inte bara gå " min väg"?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar