tisdag 8 mars 2011

Semlor & Kvinnodagen!

Semlor ser ju så gott ut men tillhör inte min favorit! Firade denna dag med att äta en bit smörgåstårta från Janelings café. Firar också denna dag med att jag äntligen fått träffa en läkare som tagit mig på allvar. Fick en hel timme inne hos tant doktorn. Hon vred och vände på mig , gjorde några tester och tog en massa prover. Kom hem med ett läkarintyg på att jag har  "Myalgi"  ( muskelsmärta) och "Hyperesi" ( överkänslighet i huden).

Känns så bra att ha detta svart på vitt. Min sambo har alltid sagt att - " Dig kan man ju inte ta i utan att du skriker att det gör ont", ja just precis, det är precis vad det gör. Har lidit av denna smärta över 10 år, nu räcker det. Ska även få ingå i en rehabgrupp som ska hjälpa mig till ett bättre liv.

Brukar inte direkt klaga och det här är en smärta som inte syns utåt, tur att man har sina bättre dagar också. Jag känner mig glad i eländet att ha kommit så här långt. Har sökt tidigare och alltid fallit tillbaka till ruta 1. Man måste helt enkelt träffa rätt läkare, så är det.













Tänk om det vore så att "ett rött äpple" håller doktorn borta! Men så är det ju inte :) Ha en fortsatt trevlig kväll, jag ska ha det :)

( bilderna är hämtade från Google)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar