torsdag 5 maj 2011

Att umgås med sig själv!

Om man inte har gjort detta så är det något att rekommendera.  Man ska tillbringa tiden med sig själv med att äta det man tycker är gott, spela dom låtarna som man vill höra. Man kan också ge fasen i att plocka undan och sköta det man normalt brukar när man har exempelvis familjen runt omkring sig. Den här tiden ska bara handla om dig själv...just du...den unika varelsen som du är. Häll upp ett varmt bad, ställ något gott att dricka på badkarskanten, njut av musiken eller av tystnaden.

Du bestämmer, bara du! Är du ensam och inte har familj och den stressade vardagen, gör detta ändå! Du upptäcker sidor och tankar hos dig själv som du kanske inte visste att du hade.

Jag har ju utflugna barn sen länge, men jag har en sambo. Sambolivet kan också tära och jag har lyckan av att vara flygbo halva månaden. Med flygbo menar jag att han flyger till Norge. Jag sticker inte under stolen med att jag är beroende av ensamtid och har alltid varit. Jag bara måste ha tid för mig själv och blir en så mycket bättre människa! Hos vissa kan detta låta jättekonstigt, men jag tror att dom som säger emot inte vet sitt bästa.  ALLA måste "vara". Vi är inte födda att följa den andra, vi är inte djur som är beroende av varann, ne....vi är enskilda och ensam är stark!!

Jag tar avstånd...avstånd från saker som får mig att må dåligt, jag gör det för att jag vet att jag KAN och kan påverka mitt egna jag. Kärlek är att bekräfta den andra och se dess starka och bra sidor inte dom svaga! Så sant jag älskar livet! Man ska vara rädda om varann, ta inget för givet utan lyssna på ditt hjärta. Allt som känns fel i maggropen...är fel! Det som känns rätt.....mår man så bra av....konstigare än så är det inte! Det ska vara alla till undsammhet att få känna lycka! Så, gör nu som jag säger....har du inte "tillfälle" ta dig tillfälle! Har du små barn , fixa barnvakt om du kan eller låt sambon lämna hemmet med barnet några timmar och säg vad du ska göra. Nästa gång är det den andres tur. Ge varandra den tiden. Dom har säkert en bra tid tillsammans, och även du!


Jag skriker för ensamtid, man laddar batterierna och återhämtar sig på ett enormt underbart sätt! Tror att jag har för över detta på mina barn som jag hör också tar sig den tiden. Ja, ja....jag ska! Är det så man säger.....men gör, jag tror att du kommer att älska dig själv....som jag :)

Puss&kram &lycka till!

1 kommentar:

  1. Underbart skrivet, Sari!!
    Är likadan själv...
    Jag trivs i mitt eget sällskap... :0)

    Varje människa BEHÖVER tid för sig själva, det är viktigt!!

    Kram Tina

    SvaraRadera