måndag 16 maj 2011

Guld till Finland!

Jag är inte speciellt idrotts intresserad men när det är Finland - Sverige som spelar i hockey så tycker jag det är kul. Att samtidigt sitta vid datorn och vara inne på facebook gjorde ju inte saken sämre. Klart jag hejar på Finland, jag är ju född och jag har mina rötter där som liten. Detta retar ju en del eftersom jag nu bor i Sverige sen 46 år.

Men jag tycker Finland var värdiga vinnare, ren utklassning 6-1. Samtidigt så är jag glad för silvret till Sverige, absolut! Men målen haglade in för finnarna, 2 snabba mål på 46 sek, mycket kan hända på kort tid.  Finland är världsmästare för andra gången. Många tar detta på "blodigt" allvar men inte jag. För mig är sport gemenskap och spännande då jag väl tittar.

Grattis då Sverige till silvermedaljen









Stort grattis till guldmedaljen FINLAND! Det blågula bandet får sitta på Finlands medalj eftersom så många blev besvikna. En sak...jag hejar alltid på Sverige om Finland inte är med :))) Vi är alla vinnare!!! Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar