måndag 2 maj 2011

Överkörd!

Känner mig överkörd! Jobbar  i hela kommunen och fick en boking imorgonbitti som vanligt. Bra så långt och inget ovanligt! När jag sen fick veta att stället har Calcivirus ( magsjuka) så blev jag ju inte så happy :( Ringde och frågade om jag var tvungen och fick svaret att JA och jag är ju ledig fre, lör och söndag. Dom tänker då att "om" jag blir smittad så slipper dom betala mig full lön dom 48 timmarna jag måste vara hemma när jag varit där. Nee...jag tar gärna dom timmarna på min lediga tid för att vara pigg och fräsch på måndag...NOT!

Jag har en hel del att göra nu , grejer som ska fixas och student på G nu i Maj, har inte tid att vara sjuk på min lediga tid. Detta känns inte bra! Vem skulle frivilligt gå till ett ställe där personalen och boende är sjuka.

Ok, man ska inte måla fan på väggen men jag verkligen ogillar detta. Vägrar jag så blir det arbetsvägran, hm.....så det är väl bara att ta sig dit imorgon. Har fått flera tips att vitpepparkorn ska vara det ultimata. Har då förstås inga korn hemma. Men en sak är säker, jag cyklar förbi Statoil i morgonbitti och köper. Här ska det rassla av korn i magen...den saken är säker!

Vägra bli magsjuk!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar