fredag 29 april 2011

Tingsgården Eskilstuna!

Ikväll blev det mat på Tingsgården i solen. Solen sken men det blev riktigt kyligt efter en stund. Hade tänkt att sätta mig på " Bakfickan" som tillhör Tingsgården. Den delen öppnar inte förrän 11/5 så vi satt oss på uteserveringen på "bryggan".


Lite öde var det just på den delen men snart så sitter man i den sköna soffan och avnjuter en bit mat och en öl.


Tingsgården är vackert men tycker personligen att dom har förstört uteserveringen med någon typ av plast som ska vara som någon slags vindskydd.Fruktansvärt fult rent ut sagt. Tycker att det är konstigt att det får sitta kvar eftersom det förstör utsikten och man känner sig "inplastad".


Gick Köpmangatan hem och såg " Big Mamas" framtida uteservering. Hm....hur tänkte dom nu??? Vet inte om jag vågar sitta där om en bil kommer i 100 knyck! Trodde först att en byggnadsställning ramlat ner eller något!


Gillar uteserveringar men den här verkar lite malplacerad :)

Har jag sagt att jag har en passion för järngrindar :)) Tittar man riktigt noga på dom så ser man det fina arbetet som tillverkaren har lagt ner.
Det finns enkla grindar och grindar som är riktigt fint snidade. Tur att jag har en grind att passera varje dag jag kommer hem.

Ha en trevlig fredagskväll, för mig blir det en lugn nykter kväll i soffan ska jobba tidigt i morgon. Jag skålade igår så det går ingen nöd på mig alls :)))

Fredagskram :)

1 kommentar:

  1. hahahaha ser verkligen ut som en byggnadsställning!!
    Och det ser verkligen läskigt ut, så där mitt i gatan!!

    Ha en mysig Valborg,
    även om du jobbar...

    Kram Tina

    SvaraRadera