fredag 1 april 2011

Christer Lingströms kockknivar!

Sonen som tar studenten har ju önskat sig Eka kockknivar i present! Eftersom jag nu bor i Eskilstuna och har den turen att dom tillverkas här så passade jag på att ringa runt lite. Fabriken säljer inte till privatpersoner men dom länkade mig vidare till Rademarchersmedjorna. Jag ringde upp den trevlige knivsmeden Jan Peter Hammar . Jag sa att jag önskade mig kockknivar i serien " Christer Lingström".


Knivarna låg på priser mellan 895-995 kr /st. Jag vill ju ha alla fyra i en present förpackning och fick då priset 3780 - 10% vilket blev 3402 kr. Tänkte först beställa på nätet och det hade då kostat 4180 för en låda med 4 knivar. Det lönar sig att kolla runt! Så nu känns det riktigt najs att ha det fixat!

I present kartongen ligger : 1stor kockkniv
                                           1 liten kockkniv
                                           1 brödkniv
                                           1 allkniv
(Jan Peter till vänster)

Skaften är tillverkade av noga utvald Afrikansk bubinga som oljats för bästa hållbarhet & skönhet.
Bladet i Lingströms serien är av högvärdigt svenskt rostfritt kvalitetsstål. Knivarna kan också graveras eller lasergraveras mot en mindre kostnad. ( Lite info från nätet)  Dessa knivar är ett samarbete mellan Eka knivar & Christer Lingström !(Höger)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar