torsdag 28 april 2011

Solen....ledigt...semester!

Behöver ledigt just nu! Denna vecka jobbar jag 5 dagar av 7, alltså ledig dag imorgon och jobbar hela helgen! Helt ok egentligen men det är bara det att jag är trött, slut och tacksam :)))

Tacksam för att det är snart sommar och att det kunde varit värre! Syrran ringde efter jobbet och höll en plats till mig på Café Sylvia, den var given , trots tröttheten. En bira och charktallrik slank ner i solen. Helt underbart att sitta där och se och prata med alla underbara människor som har sina vägar förbi.


Ett under är att det inte sker en typ av avåkning eller krock! Vi som sitter på " bänken" är ju ett "störande moment" eller vad man ska säga! Störande menar jag med att vi pratar vinkar och får uppmärksamhet i vardagen en eftermiddag. En eftermiddag som många vill ha men kanske inte hinner eller kan.  Men jag tar mig den tiden, för den är viktig för mig...bara att se folk gör mig glad!


Café Sylvia ligger precis i en "sväng" uppåt under järnvägsbron. Dålig sikt men bra läge :)


Ja, ni ser! Bilden är nästan identisk med den första  men enda skillnaden är att" Mariestaden" har tillkommit:)


Avslutar med en rysarbild av råttan som katten hade lagt på min ryggsäck imorse när jag skulle till jobbet! JAG GRÅTER......varför??? Ge mig något annat en naturens djur....snälla :))) Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Hahaha fan jag garvar ihjäl mig åt dina äckliga råttor. Hahahaha.

    SvaraRadera
  2. Fy fan vad äckligt!!!
    Lider med dig....

    Kram Tina

    SvaraRadera