söndag 17 april 2011

Igelkotten har återvänt!

Satt på gården och solade i dag mellan mina arbetspass. Plötsligt fick jag då se den söta igelkotten som "bor" någonstans runt gården på söder. Den låg först på sidan och sov, trodde den var sjuk men hämtade lite ost och den blev hur pigg som helst! Den låg tydligen bara och sov i solen för det var riktigt varmt idag där det var lä. Jag sprang givetvis in och hämtade kameran och tog några bilder.

Den var ganska orädd och katterna är intresserade men reserverade. För ett par somrar sedan så sov min katt ute bredvid igelkotten. Efter en stund kom den inspringande som en oljad blixt och jag fattade inte vad det kunde vara. Katten hade en otrolig klåda och jag ringde veterinären som sa att den hade fått igelkotts -loppor. Dom trivs inte i kattens päls speciellt länge men tillräckligt länge för att katten skulle bli halvt galen, haha. Ja,jag tyckte synd om Wilma i det läget. Fasen vad det måste ha kliat.


Hoppas att Wilma har lärt sig något nu i sommar. Vill inte ha in varken loppor eller råttor. Ute-
djuren ska vara ute! :)) Så dé så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar