måndag 4 april 2011

Ordet "träna" ger mig träningsvärk!

Folk tränar och håller sig i form och det är ju jättebra. Jag har gjort mina tappra försök att börja och det slutar alltid med en bra anledning! För många år sedan började jag på ett mindre ställe. Det var jättekul och jag kände mig peppad. Tror jag var där 2 ggr sen tyckte jag det var för långt att ta mig dit.Finito!

Sen gick det några år och jag gjorde ett nytt försök! Detta var på jobbet i en källare. Jag tyckte då att jag inte hade den tiden att ta mig dit, sååå....det rann också ut i sanden. Efter ytterligare några år började jag i Vattenpalatset. Fick ett program efter min förmåga och styrka och jag kände mig åter igen peppad som tusan. Det var nu det skulle ske, eget träningskort och kläder inhandlade.

Det var då det hände! Magsjuka!!! Tränade inte då på ett tag eftersom jag ville återfå mina krafter. Väntar fortfarande att kraften ska komma så här 10 år senare, haha. Nee, jag tror inte det är något för mig. Jag håller mig i form ändå, hehe. Man kan ju alltid springa efter karlar nu när det blir varmare, det peppar ju ialf. Nee, man måste ha en stor "morot" för att det ska ske! Vem vet, det kanske finns gym på äldreboendet om jag flyttar dit ;))

Jag gillar det sköna med livet, att se folk som tränar gör mig anfådd och trött! Var sjuttsingen får ni energi ifrån, haha. Bra kämpat, ni där ute, jag ska vila i sommar, hahaha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar