fredag 1 april 2011

1 April!

Denna dag var tidigare en sådan dag som man höll sig på sin vakt. Folk försökte lura en till höger och vänster. Ibland gick man på det , ibland inte. Idag vet man inte vad som är sant och vad som är påhittat. Man blir liksom inte förvånad över något längre känns det som.


Jag kom att tänka på ett eget aprilskämt som jag kom på för flera år sedan. Jag hade varit skild några år och barnens pappa var väldigt bestämd med mat och sovtider och att det skulle vara lika hos oss båda. Jag sa till honom att det kan ju bli svårt att ha samma rutiner i 2 olika hem. Tiden gick och detta var ett känslig ämne att prata om.
Kom då på den förträffliga ide´n ! Bad min son ringa upp sin pappa ( hade jag ringt hade han slängt på luren under detta skämt) Anton sa att jag hade tackat ja till ett jobb i Stockholm och skulle sova borta 3 nätter i veckan. Det blev tyst ett tag sen hörde jag - Ja men pappa, vi vill, vi kommer att klara oss, mamma kommer ju hem då och då. Jag såg framför mig hur han vred sig av ilska och ville ha ensam vårdnad. Hur skulle det gå med maten och sovtiderna? Alla läxor? Små barn ensamma i lägenheten?

Oansvarigt, tanklös, idiot,mm är bara några saker han tyckte om mig! Han blev fullständigt vansinnig tills Anton sa APRIL APRIL... det blev tyst och jag kunde höra en lättnad från andra änden. Vi skrattade mycket åt detta men jag tror att deras pappa fortfarande kände sig en aning upprörd över samtalet. Det blev ett lyckat aprilskämt eftersom han är svårlurad. Tror att han aldrig glömmer det , haha
Så idag är det då just den 1 April! Får se om jag klurar ut något skojigt eller om jag låter dagen gå förbi! Det visar sig :)) Ha en "lurig" dag ni som läser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar