söndag 3 april 2011

Söndagspromenad i konstens tecken!

(Fontänen " Arbetets ära & glädje " i Eskilstuna) med Stadshuset i bakgrunden!                                                  

Efter att ha legat nerbäddad i sängen nästan 4 dygn så beslutade jag mig för en stärkande promenad med systrarna. Jag har en sån förbannad hosta så jag vet varken ut eller in. Det blev inte bättre av utevistelsen men jag var tvungen att få lite miljöombyte och frisk luft. Regnet föll men det var på något sätt vackert ute. Allt blir så där blött och rent! Det var behaglig temperatur över 10 grader varmt.

( "Smederna" skulpturen)                                                                                                                    Passade på att ta med mig kameran. Jag tycker Eskilstuna är en väldigt vacker stad med dess konstverk av olika slag. Det är svårt att hitta fakta om våra monument i Eskilstuna. Googlar men svårhittat.


Det jag hittade om dessa två är att kvinnan kallas "Morgon" och mannen "Afton". Alltid lär man sig något nytt. Tänk vad lite många vet om sin egen stad, men det kanske är sådant som intresserar en när man blir en aning äldre.

Snödropparna hade tittat fram, det är nära nu....vår sköna vår! :) Ha en trevlig söndag ni som tittat hit!Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar