torsdag 1 mars 2012

Finlandsbesök!

Denna gång för att ta farväl av syster Kristina i Finland. Denna helg blev en tung helg för många av oss. Fick träffa min andra syster Minna som bor i USA och även min pappa Matti som jag inte har träffat på över 15 år.

Pappa Matti Jansson
Farsgubben har blivit gammal, opererat sig för starr och har lite andra krämpor, men det hör väl åldern till. Glimten i ögat och humorn i behåll, han pratade också oavbrutet ( nu vet jag var jag fått det ifrån) , hehe.

Minna Honeycutt
Härligt att få träffa min syster Minna som bor i USA, vet inte när jag såg henne sist...om vi någonsin har träffats?

Det blev ett trevligt möte i sorgen, tråkigt att man ska träffas under sådana omständigheter, men bättre än inget.


Buketterna låg på rad när vi anlände. Man skulle ta den man köpt och bära in den i kapellet för att lägga den på en ställning. En efter en gick folk fram till kistan och tog sin bukett och läste det dom skrivit på kortet inför alla.
Tyckte det var lite jobbigt, det är ju inte alltid rösten håller i sådant läge. Jag gick fram med mina systrar Tuula och Paula. Våran pappa satt på den främre raden med tårar i ögonen och då kom givetvis mina.

Våran bukett till syster Kristina

Prästen talade på finska och jag förstod inte hälften, där blir finskan för svår för mig.

Buketten bars in....
"Sov gott vår syster Kristina!" Tuula, Paula, Sari och Jouni!   "Mellan stjärnorna, bland molnen blå,  trygg och säker"
  ( Detta var texten på kortet men på svenska.)
"Av jord är du kommen jord skall du åter varda"

Många fina blommor av folk som ville ta avsked!



Fina drömmar Kristina.....vi ses i nästa liv....i det fina där du befinner dig nu <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar