fredag 30 mars 2012

Kattungar!

Välkommen lilla Tilda hem till oss om några veckor <3
Var och tittade på kattungar i måndags! Katten som var tingad till oss hade råkat ut för en olycka i hemmet och vridit huvudet så illa att den tittade upp i taket hela tiden. Dom som har kattungarna har flera djur bla en stor tung hund som eventuellt kan ha satt sig på den. Det såg riktigt illa ut och skulle avlivas till helgen. Mycket tråkigt men det fanns inte så mycket man kunde göra för den lilla sötisen.

Det fanns en katt till som eventuellt var ledig ( halvt tingad), Vi fick beskedet idag att nu blir den våran, jippie.....direkt sa jag namnet Tilda som jag tycker skulle passa väldigt bra till den här underbara lilla katt.

Hoppas nu min andra katt blir lika glad som jag, inbillar mig att det kommer att gå bra för att det är en kattunge. Så någon gång i början på Maj kan vi hämta hem henne. Jag älskar katter, ja, jag vet...jag är allergisk men det har jag ju alltid varit och haft katt i 7 år. Värre är det under pollensäsongen när så mycket andra allergener rör sig fritt.

Saknade är fortfarande stor efter dig Wilma!
"Det här är ingen ersättning efter dig Wilma. Nu är det 6 månader du lämnad mig för en bättre plats, katthimlen! Det smärtar fortfarande oerhört, sorgen är oändlig....min pärla! Saknar dig så!!


Katten Kezo ( Wilmas mamma)

Vill ha en kompis till Kezo när jag inte är hemma även om Kezo är en väldigt självständig katt. Hoppas det går fint med den nya "vännen" :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar