tisdag 20 mars 2012

Tandutdragning!

Fy vad jag varit nervös för den här dagen. Hjärtat har rusat i flera dagar och jag har haft ont i magen. Mitt humör har heller inte varit strålande och jag har fått 2 tider innan pga avbokningar som jag tackat nej till.
Men nu så var det dags i måndags förmiddag. Blev mottagen av trevlig personal och inkallad i ett rum. Hälsodeklaration skulle fyllas i. När tandkirurgen kom in så började jag babbla om allt möjligt. Mitt höga blodtryck som hade sjunkit drastiskt efter att jag slutade röka, dragit på mig yrsel efter det. Att jag ramlade hemma i köket pga blodtrycksfall efter en tidigare tandutdragning för många år sedan gjorde ju inte saken bättre.
Fångad i sin egen kropp, man tappar kontrollen! Jag tror jag hade stressat upp mig själv enormt. Fattar inte riktigt, jag är varken rädd för sprutor, laga tänder eller sjukhusmiljö. Jag tror allt hängde på att jag känt av min astma nu när pollensäsongen börjat och min inhalator var plötsligt tvärslut.

Jag försäkrade mig om detta när jag la mig i stolen och fick lugnande besked. Jag kommer att kunna andas :) Tandläkare slet och drog med all sin kraft, en av tängerna klämde mig på underläppen så jag fick ett blåmärke, oskönt men förstår att det inte var så lätt att komma åt en bakre tand.

Tanden fick han till slut ut efter 45 minuters kämpande men rötterna satt runt min visdomstand så det var tvunget att borras bort. Men sen sååå......tanden var väck, lycka! Jag säger bara Halleluja för att det finns bedövning :)) Nu hemma några dagar från jobbet eftersom jag blev rekommenderad vila och inga tunga lyft. Man sliter ju och lyfter på jobbet så jag har ett par siesta dagar nu. Vill bara avsluta och säga att tandläkarbesöket gick smärtfritt och underbar personal :) Kalaset blev lite billigare än sagt.....BARA 2800 kr eller som tandsköterskan sa "en mindre summa"! :) Nu är det gjort och borta.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar