fredag 30 mars 2012

Sjuk efter tandutdragningen!

Jäklar i min låda, hade inte räknat med detta. Dag 3 skulle man bli sämre sa dom och det blev jag med råge. Trodde först jag åkt på någon influensa. 39,5 i feber , ont i kroppen, halsen svullen och grötigt tal. Var så dålig att jag inte orkade sitta på akuten ( fanns inga tider på VC). I måndags fick jag då äntligen komma till VC. Inga streptokocker men en jäkligt hög sänka. Fick utskrivet penicillin. Varför skriver dom ut skit penicillinet "Kåvepenin"? Är den billigast eller? Har nu ätit skiten i 5 dagar och är bättre men inte bra :( Halsen fortfarande svullen och grötig röst.

Magen säckar ihop totalt av tabletterna och eftersom jag känner att det inte hjälper efter så många dagar så har jag nu bestämt att jag avbryter kuren vilket jag skulle ha gjort för länge sen. Tiden får visa om jag behöver en annan kur. Tänkte jobba imorgon och har inte varit ute sen i måndags, måste få lite luft känner jag. Det räcker nu....frisk vill jag bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar