tisdag 19 juli 2011

Dåligt självförtroende = Blogga?

Denna statusrad gjorde mig smått upprörd på f-b! Man får tycka och skriva vad man vill men detta måste vara ett "påhopp" på oss bloggare som är ett stort antal! Jag kan inte hålla med där!! Ca 5% av Sveriges befolkning bloggar om olika saker, och det är väl helt fantastiskt att kunna ta del av folks tankar och intressen. Lite som att det öppet OK att läsa någons dagbok. Det finns människor som inte har så mycket som händer kanske i deras liv och andra som inte kommer någonstans utan kan välja och vraka bland dessa underbara bloggare.



Det man måste tänka på att detta är valfritt att läsa! Hittade detta tidningsurklipp på nätet och insändaren menar då att "vi" bloggare inte skulle vara lyckliga? Jag blir lycklig av att skriva och att få uttrycka mig i skrift. En befriande känsla när andan faller på.





Visst kan man få ur sig ett och annat som kan kännas lite privat men jag tycker att många kan känna igen sig och det kan vara skönt att veta att det finns fler som känner som skrivaren gör! Man är inte ensam, långt ifrån!



Jag följer Mias blogg som många andras, så underbart att få leva sig in och ta del av vad folk har att skriva och intressen. Är det inte lite den svenska "Jantelagen" ( du ska inte tro att du är något) som härjar i många fall eller den svenska avundsjukan? Nåväl, jag kommer att fortsätta skriva så länge lusten finns, ibland blir det kortfattat eller någon film som jag vill delge ibland blir det lite djupare men tankar som snurrar.

Kämpa på ni bloggare, ni gör ett fantastisk jobb! Jag läser som många andra och dom som stör sig behöver ju som sagt inte läsa:) När jag läser min statistik kan jag inte låta bli att undra vem som egentligen läser min :) Jag behöver inte veta, tycker det är spännande bara att veta att ett stort antal gör.

Jag brukar tänka på författare när dom skriver sina böcker, finns inte inspirationen där så måste man lägga det åt sidan för att ta upp det igen när huvudet är fullt av ide`er och skrivarlust! Man kan inte skriva på beställning utan det kommer när det kommer.




UPP TILL KAMP MINA BLOGGARVÄNNER! Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Väl talat, Sari!
    Gillar din blog helskarpt!!

    Jag bloggar för att jag tycket det är kul!!

    Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Jag tittar in i din blogg! Alla härliga saker som du förvandlar till underbara ting! Visst är det kul, man gör ju inget som man tycker är tråkigt :) Tack & kram S

    SvaraRadera