söndag 24 juli 2011

Oslo i sorg!

Bilden är lånad från nätet.
Och vi sörjer med dom! Hur kan detta hända? För mig är det fortfarande overkligt att detta har hänt! En ensam man 32 år gammal som har i flera år planerat detta dåd. Att fylla bilen med sprängämne och detonera den i centrala Oslo mitt bland oskyldiga människor som blev skadade och sätta livet till.
För att 2 timmar senare ta sig till ön Utöya och skjuta ner försvarslösa ungdomar på läger! Vart hade dom att fly? Systematiskt tog han många människors liv, sammanlagt 92 personer och 97 skadade ( kanske fler).

Bilderna är hämtade från nätet.

Jag har inte ord för detta som har hänt! En världstragedi!  Jag lider med Norge ! Imorgon måndag hålls en tyst minut kl 12.00, var du än befinner dig! Jag är en av dom! Mina tankar går till grannlandet & dess anhöriga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar