måndag 25 juli 2011

Manifestation i Eskilstuna för våra landsmän!

Det började med en tyst minut! Hängde utanför mitt fönster och tittade ut. Har aldrig under mina år i denna bostad upplevt denna tysthet, knäpptyst! Lite skrämmande tyst men samtidigt en glädje att så många var delaktiga.


I detta fruktansvärda kände jag att jag ville visa min delaktighet genom att gå på manifestationen på Eskilstuna torg kl 17.00! Det kom mycket folk, dom flesta tände ljus och la blommor runt fontänen, likaså jag!

Visar några bilder från denna stund:


Norska flaggan stod i centrum!



Åskådare! (dotter)



Utanför Stadshuset i Eskilstuna!



Rosor lämnade av många!






Många la ljus runt fontänen!




Runt fontänen!


Gemenskap & vi håller ihop!




Vacker stund när alla la ljus &blommor i tysthet!


Sorg!

Människor med tårar i ögonen och djup sorg över detta som hänt! Vart är världen på väg? Ge aldrig upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar