tisdag 25 januari 2011

Allergi!

Jaha, då var det dags igen för den värsta allergi perioden! Både sambon och jag är superallergiska mot våra katter just nu. Det finns perioder som känns mycket bättre än just den här. Vi har inte speciellt mycket katthår hemma eftersom det är utekatter men tror att dom sakta men säkert håller på att göra sig av med vinterpälsen.

Vi nyser och hostar, det kliar på hela kroppen och jag skulle vilja dra en flaskborste genom näsan ner i halsen. Bricanylen går för fullt och allergitabletter inhandlas. Vad ska jag göra? Kan inte leva utan mina katter! Har hört att man kan ta sprutor men det verkar för besvärligt att ta minst en gång i månaden, vill inte det!  Vi gör av med en 8-pack toapapper på 2 dagar, man kan tro att man har den värsta förkylningen. Halsen svullnar och  jag låter som en i målbrottet när jag pratar ibland. Mina älskade katter :(

Var på apoteket och frågade vilka tabletter som var mest effektiva? Han svarade mig att det finns nakenkatter som du kan ha istället! Hur kan man säga så? Jag svarade och frågade om han kunde tänka sig att byta ut sina barn mot några andra barn om dom inte passade? Ne, det förstås! Ibland får man stå ut och som sagt allergin kommer i perioder. Alla som är fästa vid sina djur vet och förstår vad jag menar... det är inte bara att göra sig av med dom.

Gråter av tanken ! Ne, vi får köra på som vi har gjort tidigare och sitta med öppna fönster. På natten har vi korsdrag i lägenheten för att kunna sova. Katterna är glada att kunna hoppa ut och in som dom vill och vi blir glada varje gång dom vill ut :) Den ena katten vill gärna sova bredvid mig, det är ett problem, men jag försöker göra det så trångt i sängen som möjligt då brukar den lägga sig på annat ställe.





För dom som inte har djur så kan detta låta vansinnigt, det är det också men vi har gjort vårat val...att behålla kissarna! Kram & godnatt ( host& nys)

Katterna på bilden är inte mina och hämtade från Internet! Själv har jag 2 st!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar