söndag 9 januari 2011

Lördag & söndag morgon!

Klockan ringer kvart över 5, men måste ställa om den till kvart i 6!   Häller upp ett bad och ligger där och flyter och vaknar till!  Finns det något bättre än badkar?  Jag skulle inte ha ett drägligt liv utan ialf :)  Jag kör mina morgonrutiner som att bada,tvätta håret, fixa mig, ge katterna mat mm.  Konstigt nog så hinner jag allt på ca 30 minuter! Fattar inte att jag hinner , läser t.o.m tidningen :) Vädret denna helg har inte varit det bästa! Halvstorm och regn och svinhalt! Har sett dom vassa istapparna hängande från hustaken, dom är riktigt läskiga faktiskt! Att få en sådan vassing i skallen skulle antingen göra livet surt för en eller finito! Vågar inte chansa så jag håller mig på bra avstånd.Det har gått bra att jobba i helgen men tråkigt när man inte kan följa med på roligheter. Av någon konstig anledning så händer det alltid något kul just dom helger jag jobbar. Sen när jag väl är ledig så ska folk softa för att dom var ute helgen innan, hahaha....eller är det kanske så att dom passar på när jag inte kan? Hahaha.....ne, lite oflyt bara kan hända! Nu överdrev jag ju, det är inte alltid så....heheJag är inte ensam att jobba helg vet jag ju, det finns många andra i samma sits. Hur skulle vården tex se ut om ingen jobbade helg och alla affärer, det är bara att gilla läget och så himla tokigt är det faktiskt inte. Jag har inte ett mån-fre jobb och då blir det ju så att jag får andra lediga dagar som fredagar och måndagar, då klagar jag inte! Underbart att få ligga och dra sig måndag morgon när man vet att dom flesta tar sig till sina jobb. Det får gärna spöregna också, då känns det ännu bättre att ligga under duntäcket :-) 
Fick ett fint vin av syrran Tuula för att jag gjorde slingor på henne, det har jag korkat upp ikväll och njuter av ett stort glas rödvin! För som sagt.....jag har ju min lediga måndag imorgon och kan ligga hur länge jag vill! Inget kommer att störa mig....ja det ska ju vara katterna då som vill bli utsläppta, men det ska jag väl orka med, haha! Ha en trevlig , skön , fortsatt söndagskväll! Skål tamefan!:)) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar