onsdag 26 januari 2011

Att vinna eller försvinna?

Jag tippar sällan men tänker som många andra....tänk om jag vann storkovan :) Har vunnit några ggr i mitt liv. Första gången var på tippset 12 rätt, jag var väldigt ung och vann några hundralappar. Andra gången 500 kr på Bingolotto också väldigt många år sedan. Tredje gången min tur att vinna var på trisslott, hela 10000 kr. Kanske mer än vad många andra har vunnit så jag ska väl inte klaga.


Idag spelade jag på Galopp för att det skulle vara lite spännande en stund att se på. Jag knäppte på tv:n och då det var direktsändning. Bilden bara sprakade och det var tillfälligt avbrott. När bilden väl kom så sa dom att den hästen jag spelat på hade oturligt tror jag halkat och ramlat men ställt sig upp och kommit in som 3:a. Den kanske hade vunnit om det inte hade hänt. Hade 3 hästar i nästa lopp. Alla 3 låg på bra plats, men efter en stund såg det ut som det plötsligt blev trav istf galopp. Ja, ja...det var inte min tur denna gång :)


Bättre tur nästa gång kanske! Men som dom säger...den som aldrig spelar kan heller inte vinna så jag ger inte upp för detta lilla missöde. En dag kanske jag har mitt lilla Hotell " Bed an breakfast".  Ett sådant har jag alltid velat driva :) När man minst anar kanske :)) Ha en bra kväll !

3 kommentarer:

  1. Det låter mysigt, var skulle det ligga ? det lilla hotellet... Ja vinna är inte det lättaste men precis som du säger har du vunnit mycket mer än många inklusive mig, har nog som mest vunnit,, jo men vi var 4 som vann på trav 1 gång ca 3000:- Jag tror inte jag är född under den stjärnan :-( men man måste ju försöka :-)

    SvaraRadera
  2. Förresten - kortet du har är såå himla läckert, du är rik ....

    SvaraRadera
  3. Tack Eva! Ja, hotellet skulle inte ligga för avsides, det vet man ju. Men "Arken" är ett mysigt litet ställe lite på sidan om men ändå! I min dröm har det legat vid centralen "Hotell City", tror det är ganska stort men i drömmen är det helt lagom, haha. Vi tippar på! "Plötsligt händer det" :)

    SvaraRadera