söndag 30 januari 2011

Vinsten kom till slut!

Skrattar lite för mig själv när jag tänker på mitt tidigare inlägg om att " plötsligt händer det". Satsade 20 kr på det vinnande resultatet i handbollen ( i fredags) och vann 1200kr. Jag blev jätteglad eftersom jag skulle tillbringa min helg i Stockholm. 60 gånger pengarna är inte fyskam :)

På lördagsmorgonen missade vi tåget och vi var tvungna att ta tåget som gick vid 12.  Pjäsen som vi skulle se började kl 14.00 så det blev ganska stressigt. 4 minuter i var vi där med all packning som vi hade tänkt att lämna på hotellet. Men det gick bra! Vi såg alltså Rut & Ragnar. Pjäsen handlade om att skilja sig på äldre dar efter ett långt liv tillsammans. Ragnar ville lämna tillbaka Rut till hennes pappa som han en gång hade frågat om hennes hand. De skulle lova att lämna varandra ifred och att aldrig mer någonsin höras.

Det skulle slås på stort med vittnen som såg till att allt gick rätt till och möblerna skulle delas upp, inte hur som helst utan sågas isär, hälften var. Dom hade lite problem med att komma ihåg vem som hade fått vad genom åren och vad som hade införskaffats gemensamt.

Pjäsen var rolig med mycket eftertanke. Att skiljas efter så många år kan ju inte vara det lättaste med alla gemensamma minnen och att skiljas från en del av en själv. Dom skulle göra det med en slags värdighet om det nu gick, många pratstunder blev det. Det fina i pjäsen är att "Rut"- Meta Velander & "Ragnar"- Ingvar Kjellsson är ett par på riktigt och har varit i många år. Nee, här skulle inte väntas att  döden skulle skilja dom åt utan utan dom hade bestämt sig att ta saken i egna händer. Skilsmässofest skulle det bli.

Det var en underhållande timme på Stadsteatern med som sagt många skratt! Tack för den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar