torsdag 10 februari 2011

Dricka vin en vardag!

Det är konstigt men så har det väl alltid varit! Att dricka vin mitt i veckan innan helgen har infunnit sig! Man ska jobba mån-fre! När man kommer hem efter jobbet på fredagen  är det tilllåtet och även lördagen. Dricker man söndagen så tar man en återställare oavsett om man inte drack varken fredagen eller lördagen. Att dricka på en onsdag är ganska ok för då är det ju "lill"-lördag. Torsdagen kan funka men bara om man har ledig dag på fredagen. Måndag, tisdag är otänkbart, då är man illa ute. Vem har "skrivit" dom här reglerna? VA? VA? VA?... Vi som jobbar helg då? Vi som vill ta en stänkare bara för att? Vi som njuter av ett glas rött & en chokladbit? Jag tycker att "VI" gör som vi vill! Det finns ett ord som heter lagom och med måtta, allting som blir för mycket....ÄR för mycket! Så fortsätt njut när det passar dig :) Nu har jag helg, Jag ska dricka några glas vitt vin och vet ni vad...jag är ju ledig imorgon, haha 

Alkoholen kan vara ett fördärv i många familjer men med respekt en njutbar dryck! Ta hand om er och ha en bra fortsatt torsdag, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar