tisdag 8 februari 2011

Kroppen avslöjar!

 Vi människor fungerar olika och det finns massor av olika typer. Jag är intresserad av folks beteenden och har nog lätt för att både läsa av och känna in. Det gör att jag oftast inte har några problem med att byta arbetskamrater varje dag som mitt jobb kräver. Vissa människor tar det längre tid  att komma underfund med andra bara några sekunder. Det första man säger eller gör kan vara ganska avgörande i andras ögon & öron och vise versa!

Att studera människor är intressant som att säga saker man inte menar när kroppspråket säger något helt annat. Man funderar inte så mycket på sitt eget kroppsspråk för att man är så inne i vad man ska säga, men börjar man studera andra så ser man mycket mer en bara "talet". Detta är otroligt intressant!
Jag blev bjuden på middag en gång för många år sedan! Det var någon typ av kött och sås! Jag är en riktig sås älskare så jag tog så mycket så att jag nästan skämdes. När vi väl började äta så stannade jag upp och fick inte ner en bit. Vad gick fel??? Kunde inte äta såsen, den var ingen god och vet inte om det var någon speciell krydda eller vad? Hade haft sås på hela maten så den var förstörd. Hur skulle jag göra nu? Jag har aldrig varit med om något liknande.

Jag LJÖG när dom frågade hur det smakade, men en lögn var på sin plats just då! Jag kunde ju inte säga att det var det otäckaste jag någonsin hade ätit. Familjen för övrigt åt för glatta livet men jag och min dåvarande sambo tittade på varann....tysta...och visste inte hur vi skulle göra!Jag var fast i en fälla!!!
Det enda jag fick ur mig var att jag inte var så hungrig som jag trodde! Hade dom tittat noga så hade dom sett på både mitt kroppsspråk och miner att jag inte tyckte om, för det gick tametusan inte att dölja. Tråkigt värre! Min sambo åt men det tog emot men jag kunde inte :(

Vet inte vad som gick fel, eller var det våra smaklökar det var fel på? Får aldrig något svar på det!

Man kanske inte ska studera så noga! Vad vet jag! Ha en bra kväll och jag menar det med HELA kroppen , haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar