onsdag 9 februari 2011

Tänk vad solen kan åstadkomma!

Solens strålar ger energi! Tycker att det känns som att våren är på väg trots att kylan nu kommit tillbaka. Mornarna blir ljusare och plötsligt kan man urskilja människor runt omkring sig. Jag hatar mörker! Man går som en zombie genom den mörka vintern, precis som att han där uppe släckt lampan på obestämd tid. Solen har visat sig dom senaste dagarna och jag känner att jag lever. Energin fylls på och plötsligt orkar man göra saker efter jobbet även om det inte är stora projekt. Jag älskar solen!

Vi går som björnarna i ide´, klär oss i mörka kläder som för att inte synas för att sen blomma upp när vårsolen äntligen är här. Plötsligt ser man krokus och snödroppar efter husväggarna och man stannar bara upp  på samma sätt varje år precis som att det var första gången.Jag bara älskar dom tillfällena och det är då man vet, att nu är det nära.

Vi får stå ut ett tag till, vi som väntar! Snart är våren här med stormsteg, ibland märker man knappt av den innan sommaren är här och vi får det vi längtat efter. Allting blir så mycket lättare så otroligt mycket lättare. Håll ut vänner, det är inte lång tid kvar nu, kram och trevlig onsdagskväll vad ni än gör!
(bilderna är lånade från nätet)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar