måndag 28 februari 2011

Ullared!

Sitter just nu framför tv:n och zappar! Stannade vid programmet Ullared. Har aldrig varit där själv och vet inte heller om jag kommer dit någongång, något större sug finns faktiskt inte :) Morgan som jobbar på lagret var ju på samma kryssning som vi ( Cinderella)! Läste i en artikel att han lider av samma kroniska sjukdom som jag " Gikt". Det är en helvetes sjukdom med höga halter av urinsyra i kroppen. Ena dagen kan man fungera skapligt för att nästa knappt kunna gå. Man lider i tysthet och när dom dagarna är som värst gråter man inombords.


Ibland ligger jag sömnlös pga värk, det bränner och svider av urinsyre kristaller som faller ut i blodet och sätter sig i lederna. Fattar inte att jag egentligen kan jobba men envis som jag är så kör jag så länge det går. Jag har haft dom här besvären nu i 30 år och det verkar aldrig bli bättre. Detta är en ärftlig sjukdom som vi har i våran släkt och jag har fört den vidare till ett av mina barn, tyvärr!

Förr älskade jag att gå ut och dansa vilket händer väldigt sällan nu för tiden. Jag gör det ibland fast jag vet att det blir ett helvete efteråt. Det kan vara värt då och då. Ja, vad säger man ....det är bara att kämpa på så länge det går, men en sak vet jag, jag kommer inte att kunna jobba tills jag är pensionär. Tyvärr :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar