onsdag 30 november 2011

Första året jag glömt 1 advent!

Ja, så kan det gå...förvirringen den sista tiden har varit total. Jag försöker samla mig och tänka framåt. Läste på facebook om alla människor som pyntat och pysslat...vaddå, har jag missat något? Såklart jag hade, missade 1 advent. Jorden gick ju inte under för det märkte jag, hehe

Så nu ikväll har jag satt upp nya gardiner och lite belysning, kanske inte så mycket för min egen skull men får besök av mina barn till julen. Så anstränga sig måste jag ju.

Julen är inte min favorittid, kanske bara för att det har inträffat saker i mitt liv just under den tiden. Men att träffa familjen och äta gott är ju det bästa. Julhandeln kommer inte att tjäna på mig i år heller, men det finns säker dom som överhandlar som alltid och gråter i Januari. Det finns också dom som planerar sin jul, köper lite då och då och rättar munnen efter matsäck. Men hysterin är stor, man kan tro att en del är gjorda av pengar.

Jul blir det oavsett man vill eller inte. Varje jul brukar jag gå över till min ensamma granne som bor vägg i vägg. Ibland har han pyjamas när han öppnar. Jag brukar fixa i ordning en jultallrik med allt vad det innebär, kan aldrig tänka mig att han lagar den maten själv. Likaså midsommar, då gör jag samma sak. Han blir lika glad varje gång och tackar varje gång han ser mig resten av året .

Jag gjorde så även till en gammal man som också bodde på Söder. Han lever inte idag.
Känns härligt att tänka på andra i denna familjestund som julen faktiskt är. Tanken är fin och gesten ännu bättre, så det blir en tallrik till grannen även i år. Ha det fint i mörkret ni som läser snart är snön här och lyser upp! Kram

2 kommentarer:

  1. Fin ljuskrans du har i fönstret :-) har en liknande som jag tänkte ha som "Vinterljus" :-)

    SvaraRadera
  2. Tack, ja jag tycker den är mysig, den ger ett behagligt sken i höst/vinter mörkret :)

    SvaraRadera