fredag 25 november 2011

Papas Tapas!

Har tillbringad så mycket tid hemma nu efter Wilmas bortgång. Tänkte göra så torsdagskvällen också om det inte hade varit för att min syster ringde och ville ha med mig på Papas Tapas. Hade inte ätit på hela dagen så det passade mig jättebra. Vi slog till på en 3-rätters och avslutade med en god efterrätt.

Började med "Gambas Tigres"(jätteräkor)

Nr 2 Oxfilèspett med Aioli


Nr3 Hickoryrökta revbensspjäll  



Efterrätten: Chockladfondue med jordgubbar, päron,marsmallows, banan, lakrits & glass
En kanonmåltid! Det är väl det som är riktigt bra med mat, en tröst liksom :)
På väg hem så var det både julskyltat och tänt i alla skyltfönster på Köpmangatan, riktigt rogivande även om julen inte är min tid direkt, men vackert är det :)

Belyst träd utanför min bostad!
Dessa söta blommor stod utanför min dörr när jag kom hem! En liten tröst av min fina granne Gunilla, jag blev rörd och glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar