onsdag 23 november 2011

Ny familjemedlem?

Har funderingar att skaffa en katt till. Satt igår kväll och tittade på djurskyddets hemsida och såg då denna underbara katt. Jag föll pladask! Vet inte om vi passar för varann men åker dit på eftermiddagen och ser efter om han vill ha mig.

Man ska nog inte gå efter det man ser utan hur kemin är när man väl är där. Kanske kommer hem med en helt annan katt, hehe. Det jag tänker på är att om den jag väljer passar med min katt som jag har. Kezo som bor hos mig är lite ensamkatt och tyr sig mycket till mig. Det kanske blir katastrof men jag vill ge det ett försök. Jag vill att dom ska ha sällskap av varann när jag inte är hemma.

Jag är en kattmänniska, trots allergi...vansinnigt  egentligen...men jag kan inte vara utan katt. Åker med systerdotter Elina till Kälby katthem vid kl 16 då dom öppnar. Spänd är jag :) Pim-Pim som denna katt heter blev kastrerad igår och får tas hem tidigast imorgon, passar mig bra.

Jag kanske får med mig alla katter hem :)
Fortsättning följer om det blev Pim-Pim (som jag ska byta namn på) eller någon annan underbar kisse. Oj, vad klockan går långsamt helt plötsligt......

Jag har inte glömt min Wilma, glömmer dig aldrig, men får inte dig tillbaka!

1 kommentar: