tisdag 22 november 2011

Magkänsla!

Man kan göra hur man vill, man kan säga vad man vill men magkänslan är något att lita på. Känns det fel i maggropen eller intuitionen likaså...då har man oftast rätt. Jag har en sån känsla nu eller flera sådana....

Kan tyvärr inte skriva vad det handlar om det vore att hänga ut situationen. Man kan säga att det är som ett sjätte sinne, en föraning. Sen när man hör att  andra tänkt i samma banor så känner man sig nästan säker. Det finns dom som säger att man inte ska förlita sig på detta för det kan leda en i fel väg. Men jag tycker att man ska det, det är ju så att känner man att något inte känns som det borde eller att man ryggar lite åt händelser eller åt  vad någon säger...då kan det vara så att det inte passar just för mig och att jag borde följa känslan.

Huvudet säger en sak men magen en annan...man kan ju bli förvirrad för mindre :) Det kan ju aldrig vara fel?

Kristoffer Alhström
 

Det finns en person (Filosofen, Kristoffer Ahlström) som hävdar att vi inte ska följa magkänslan eftersom den leder oss på villovägar .  Ett exempel är en Amerikansk reaktion på  terrordåden den 11 september  2001. Plötsligt avstod många från att flyga och körde hellre bil långa sträckor. Resultat: Trafikdödligheten rakade i höjden året efter den 11 september. Kristoffer  Ahlström anser att vi skulle klara oss bättre på att hantera statistik och kalkylera sannolikheter, bland annat.

Jag kan nog hålla med där men vad det gäller ens egna känsla så tror jag människan struntar i statistik och följer sin egen magkänsla....jag tror jag hade gjort det ! Var och en gör som den vill.....men jag rekommenderar att följa sitt hjärta men lyssna på magkänslan :) Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar