tisdag 22 november 2011

Kaos i livet!

Jag har kaos i mitt liv just nu. Inte så att jag inte trivs med livet i allmänhet utan det händer ständigt saker som jag inte är beredd på. Först nu min allra käraste katt som inte längre finns. Sen mitt nystartade förhållande som jag trivdes med innan jag förstod att vi var på tok för olika. Man kan vara olika. Jag vill ha lugn och ro i mitt liv med inslag av galenskap inom rimliga gränser.

Jag har alltid varit en spontan person med bra självkänsla. Det är viktigt för mig...det här med självkänsla. Inget eller ingen kan få mig på fall längre, är nog för härdad för det. Självförtroendet kan få sig en törn då och då...men man kan jobba sig uppåt. Det jag har känt är sorg den senaste tiden, kroppen liksom går på sparlåga en tid för att sedan tändas upp till full styrka. Jag ser framåt, jag är positiv på livet trots allt jag gått igenom.

En sak jag är glad för är att jag är otroligt medveten för signaler och kroppsspråk, så medveten att ingen längre kan lura mig. Man träffar inte alltid dom rätta människorna i en liv men jag har hela tiden möjlighet att välja och att bestämma över hur jag vill ha det. Det har jag gjort nu...idag...!

Det som inte dödar, det härdar.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar