torsdag 25 november 2010

Jullunch!

Idag bjöd chefen på jullunch på Rinmansrestaurangen. Vädret var fruktansvärt kallt och blåsigt och jag var glad att jag fick skjuts dit av en arbetskamrat. Tack för det! Väl där så satt vi oss till bords och blev serverade av 2:a års elever. Bra så långt! Det som stör mig är det himla klagande som man hör från vissa personer. Jag citerar: " maten ser konstig ut", " detta skulle jag aldrig betala för"  " den såsen kan man inte ha till fisk "  " vilken tid det tar " " för lite kaffe i koppen " "vilken nervös personal " " det smakar skinka och inte ren " mm mm. Jag blir så innerligt trött bara på allt klagande och klagande. Gå hem då, tänkte jag! Varför kom ni hit? Ni fick en inbjudan som jag och tackade JA.  Maten var gratis och vi valde ett ställe där eleverna måste få träna. Alla är vi nybörjare och kanske nervösa. Nej...det är för lite positivitet  runt omkring. Man får tänka och tycka vad man vill men för guds skull, håll käften! Den som håller på så och klagar öppet och högt tänk på att ni förstör matlusten för oss som tyckte det var trevligt och gott. Eleverna gjorde säkert sitt bästa, det blir inte alltid som det är tänkt utan vi var där "live". Det som hände , hände där och just då....man ska muntra upp och inte stjälpa! Nee, grabbar och tjejer som jobbade....ni gjorde ett fint jobb med god mat och fortsätt träna så ses vi igen....nästa gång :) Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar