söndag 5 december 2010

En ganska onödig pryl!

Finns inga direkta önskemål på julklappar som vanligt! Jo, faktiskt en som jag skulle vilja ha av ren bekvämlighet.  Varje år säger vi att vi inte ska köpa några men så blir det något ialf. Jag älskar att ge bort presenter men överraskningar är inte helt fel, skulle ju inte vägra att ta emot om jag skulle få en.


Kan inte låta bli att tänka tillbaka när barnen var små. Sandra älskade julklappar och slet upp sina paket medans Simone samlade allt i en hög på golvet och tog tid på sig. Simone pillade upp tejpen försiktigt så att pappret inte skulle bli förstört.  Sen vek hon alla papper fint för att spara dom. Sandra var då redan i upplösnings tillstånd när det tog sån himla tid. - Vad väntade hon på, det är väl bara att öppna! Anton önskade sig aldrig något fast jag ville att han skulle skriva en önskelista. Det gjorde det ännu svårare att gissa sig till vad han ville ha.  Men det blev alltid bra i slutänden :)

Den julklappen som jag skulle vilja ha men vet med säkerhet att jag inte kommer att få är en slags handdator som kommit ut på marknaden.  Istället för att köpa böcker så kan man ladda ner dom på en minidator och skrolla istf att bläddra. Det är en av anledningar att jag inte läser böcker så ofta. Jag får kramp i fingrarna och sendrag av att hålla i en bok. Jättejobbigt faktiskt! Vilket världsproblem, va!

Jag tror att en sån här läsplatta  går på en 8000 papp, faktiskt onödigt dyr, hehe men idèn är ju suverän! Sätter ut en bild så får ni titta på underverket :)  Söndagskramar från sängen :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar