söndag 5 december 2010

Huvudstaden!

Denna lördag  4/12  spenderades i Stockholm! Syrran Paula och jag tog tåget på förmiddagen! Började med att äta en hamburgare på Max för att sen inhandla lite vin. Sa  hej till Simone på hotellet och lämnade våra påsar. Vi tog oss mot "plattan" och Stadsteatern för att se Strindbergs " Fadern" med Kjell Bergkvist! Föreställningen var 2,5 timmar inkl paus. Tog ett glas vin i pausen , det glaset kostade mer än min vinare som jag köpte på bolaget :) Men det är ju så det är! Tyckte pjäsen var riktigt bra men stundtals lite långsam. Sandra mötte upp oss efteråt. Vi tog tunnelbanan mot fridhemsplan för att hälsa på Simone & Henke. Riktigt mysigt har dom fått,  halllampan dom köpt var grymt snygg! Vi blev bjudna på goda ostar och kex, mums! Syrran och jag tog en taxi till centralen för att sedan ta oss hem med tåget. Inga förseningar el signalfel, hehe

Fick besök av min kompis Maria. Vi åt och spelade lite musik. Tiden gick så himla fort så det blev ingen utgång. Bra var väl det, var nog tröttare än jag trodde. Vi hade en trevlig stund, alltid roligt att träffa henne. När hon hade gått somnade jag ovaggat och välbehövligt. :)  Ps! Tycker Kjell Bergqvist är riktigt snygg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar