onsdag 1 december 2010

Gemenskap!

Haft en soft dag på jobbet och fick skjuts efter jobbet av en arbetskamrat som skulle till stan. Slapp den där förbannade bussen i denna kyla. Jag lider inte så mycket egentligen utan tycker att det är behaglig luft att inandas. Det är att åka buss som jag ogillar :(  När jag ändå var nere i staden passade jag på att köpa ett snyggt armband och halsband på Bik Bok. Nu kommer jag att glänsa i Globen, haha!  Det är så himla roligt att köpa något till sig själv när man mest behöver det.  Lite tröst liksom för allt som varit.

Hade en tanke idag, tänk om jag kunnat hålla mig om Idolfinalen och bara sagt till mina döttrar att dom skulle ta ledigt och svida om till något snyggt och bara överraskat :) Men, jag är tyvärr inte så`n, jag måste bara berätta direkt, kan inte hålla mig, haha. Skulle aldrig kunna hålla truten om jag vann en massa pengar heller. Har ju knappt kunnat hålla mig vad det gäller både presenter och julklappar! Nee, just då ska det ske...i det rätta ögonblicket!

Jag är urusel på överraskningar, jag spricker om jag inte får berätta el så måste jag typ sövas ner. Blir som ett barn på nytt när jag har något att säga, det måste bara ur, om det inte är i förtroeende förstås...då är det en annan sak.

Bjöd över syrrorna och ena syrrans kille Tony ikväll bara sådär spontant!  Kul, dom kom över och jag bjöd på lite rödvin och öl. Det fanns glögg också, den nya med saffran som jag tycker är riktigt god. Det kallar jag gemenskap, att kunna träffas familja bara sådär.....det är så vi är Jansson-klanen, spontana och huldande :)

Folk är välkomna och blir varmt mottagna i våran släkt....och kul har vi när vi gör saker....alla ska vara med, ingen lämnas utanför...så är det bara! Heja släkten!!! Kram på er :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar