fredag 24 december 2010

God jul!

Igår kväll hade vi uppesittarkväll! Hade köpt bingolotter som vi inte ens hann titta på. Vi hade fullt upp med att göra Jansson och slå in julklappar. Älskade sonen kom hem från Åre och det kändes riktigt mysigt  att sitta där med honom och slå in paket efter paket. Så fullt i kylen så vi var tvungna att gå upp en trappa till Elina & Micke och låna deras kylskåp. Det är bra med nära grannar.

Idag är det då julafton. Katterna har fått sin julklapp bestående av god delikatessmat som dom bara får vid speciella tillfällen och helger. Dom ska ju också få  känna skillnad, jag inbillar mig det ialf att dom känner så, hehe. Fick en julklapp tillbaka av katten Wilma som satt så fint på fönsterblecket med en snöskata i munnen. Den var riktigt stor och jag var tvungen att släppa in katten för att inte såra dess känslor :) Den åkte förstås ner i en påse för att sen hamna i soprummet. Stackars pippi, tycker synd om alla fåglar som hamnar under klorna på mina katter. Men vad ska jag göra? Naturens gång kallas det väl!

I år firar vi julafton hos syster Tuula som själv inte kommer att vara hemma. Hon tog en kryssning med respektive. Jag och syrran Paula ska till hennes lägenhet och fixa allt innan dom andra kommer. Har beslutat att ha en nykter julafton trots att jag är ledig imorgon.  Det kommer att kännas bra och även min sambo och mina barn hänger på. Alkoholen förstör och ingen blir gladare, tvärtom! Det kommer att bli mycket god mat och trevligt umgänge. Julklapparna ska delas och sällskapsspelen  plockas fram, det är kul!

Vill önska er en riktigt fin och mysig jul med massor av julmust och mat! Hoppas ni även får en liten klapp som jag :) Tomtekramar från en vit och kall juldagsmorgon!

1 kommentar: