lördag 13 augusti 2011

Frukost på sängen?

Låter kanske konstigt men jag tillhör dom som inte gillar att få frukost på sängen. Tycker att det är bökigt och obekvämt, smulor och kladd.  Tanken är absolut fin men jag uppskattar mera att få höra sambon säga, - När du har vaknat till så är frukosten serverad i köket!  Detta händer mig varje helg. Han tycker om att duka upp en rejäl frukostbuffè med överraskningar.

Scones

Denna morgon var överraskningen nybakade scones! Det doftade ljuvligt från köket och det var inga problem att gå upp. Jag kan äta frukost i timmar, dagens bästa måltid tycker jag.
Min sambo älskar att handla, ost framför allt! Ibland har vi flera ostar i kylen, trots det köper han nya ostar hela tiden. Jag gillar ost, starka ostar är jättegott som brännvinsost tex. Men min favorit är nog Västerbottenost :) Mums! Hushållsostens tid är förbi även "ekonomiostar". När barnen bodde hemma gick det åt mycket mera , när alla hade flugit ur boet så blev det mest gourmetmat i kylen. Man ska unna sig av livets goda och inte snåla på sig själv.Tycker det har "snålats" tillräckligt i mina dagar. Det tog ett tag att förstå att vi inte var flera personer i hushållet, till en början handlade vi massor av mat som till sist fick slängas. Det går inte åt när man endast är 2 personer. Jag är ensam hela veckorna eftersom sambon jobbar i Norge och kommer hem på helgerna. Jag handlar det jag tycker om och äter ute då och då. Fruktansvärt tråkigt att laga mat till sig själv :(
Men nu ska jag laga i ordning 2 pajer, en med köttfärs och en med kyckling! Slänger in några bilder sen på resultatet :)

2 kommentarer:

  1. Gillar inte heller frukost på sängen! Precis av samma anledning!
    Men härligt att vakna näe frukosten är klar! :)
    Älskar oxå ost!

    Smaklig måltid !
    Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Tack Tina! Vi är lika du och jag på många sätt! Ser fram emot din flytt till Sverige , kram

    SvaraRadera