måndag 15 augusti 2011

Hotel Statt Eskilstuna!

Den 25/2- 09 brann "Statt" i Eskilstuna ner. Det har inte hänt så mycket efter det, ingen renovering eller så.  Byggnaden har varit täckt med en vepa som marknadsförde  Eskilstunas 350 års jubileum för att efter det bytas ut mot en som marknadsför "Fristaden" med dom tre historiska motiven.

Idag gick jag förbi där och såg att vepan var nedtagen. Jag fotade några bilder med sorg i hjärtat och tanken "Varför"! Bilderna får tala för sig själv!
Foto: Sari Jansson

Foto: Sari Jansson

Foto: Sari Jansson

Foto: Sari Jansson

Foto: Sari Jansson
Det jag kan läsa mig till idag är att Statt kommer att få ett  nygammalt utseende i renoveringsplanerna. Det kommer att bestå av en modern konferensanläggning och hotellrum. Det kommer att bli retro :)

4 kommentarer:

  1. Mitt hjärta blöder...
    Fy fan vad kul jag har hafy där!!:))
    Vi var där tors, fre och lördagar.. hahaha
    Och vi hade kuuul!!!
    Ska bli spännande att se hur det blir, när det är klart!!

    Kram Tina

    SvaraRadera
  2. När det hände så grät jag! Många minnen i denna byggnad, också ett av mina första jobb.Hur kul har man inte haft innanför dessa väggar. Ja, Tina! Mitt hjärta blöder också, kram S

    SvaraRadera
  3. Kommer ni ihåg uppopoppa, då var det skoj!!! Hoppas nu byggnationen går snabbt så att Statt återuppstår i sitt forna utseende så gott det går för det var en vacker byggnad...

    SvaraRadera
  4. Vet inte om jag kommer ihåg det! Låter bekant :) Ja, tillbaka nu med gamla Statt :)

    SvaraRadera