tisdag 23 augusti 2011

Woodoo dockor!

För ca 25 år sedan köpte jag dessa dockor på Fristadstorget i Eskilstuna! Det var ett gäng killar som spelade panflöjt för åskådare men jag hade inte tid att stanna. Plötsligt ropade en av killarna på mig och sa att han hade något till mig. Vad skulle det vara undrade jag?  Han förklarade att dessa Woodoo dockor betydde tur och skulle ge mig lycka många ggr.
Han sa att det enda jag behövde göra var att prata med dom, pussa på dom och sen vända på dom och lägga in dom i ett skåp med linne/handdukar. Jag skrattade och tänkte att vad gör man inte för att sälja men killen hade något visst i blicken och jag kunde inte låta bli att köpa dom av honom.

Jag har testat flera ggr och till min förvåning så har det alltid löst sig och dockorna har hjälpt mig. Ibland ligger dom där i några år och jag glömmer bort dom men igår kom jag på att jag hade dom igen. Nu önskar jag något intensivt, har pratat , pussat och vänt! Får se om dom fortfarande håller måttet :) Jag vill något nu, intensivt, hoppas att dom nu gör jobbet "under natten" som killen sa. Det kan ta flera dagar innan man ser resultat men dom arbetar bara på natten och man får inte göra fel och glömma ritualen. Dockorna är personliga och skulle inte fungera på någon annan, för det är är mina personliga Woodoo dockor som nu ligger i mitt skåp och förhoppningsvis gör mig glad.

Det visar sig om det slår in även denna gång, kan ju bara hoppas :))

2 kommentarer:

  1. Wow!
    Såna skulle jag oxå vilja ha!!

    Håller tummarna att dina önskningar går i uppfyllelse! <3

    Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Det är en härlig känsla att ha dom! Hittills har jag inte blivit besviken. Man får hålla sig till "normala tankar" och inte önska sig flera miljoner eller så, men försöka kan man ju alltid, haha. Ja, nu hoppas jag verkligen! Tack Tina, kram <3

    SvaraRadera