tisdag 16 augusti 2011

Glad!

Jag känner mig riktigt GLAD, på bra humör och allmänt "tar dagen som den kommer"! Bara för någon vecka sen kändes det inte alls så här bra, vad har hänt? Inget speciellt vad jag vet, det har liksom bara vänt! Kan bero på att jag har haft en bra semester och att jobbet flyter på och man är åter i "gängorna"!

Känslan är finemang, går inte att klaga någonstans. Kroppen kunde ju ha mått bättre och hoppas hela tiden att allergin ska släppa ( verkar ta tid), men är man positiv och ser saken från den ljusa sidan så blir det ett mindre problem.
Smärta kan övervinnas med glädje. Inte så att man har mindre ont men man känner efter mindre. Imorgon fyller jag 49 år men känner mig som den yngre varianten av mig själv i själen! Bra tycker jag, jag ska leva länge till och måste då ha "humorn" i beredskap! Jag älskar humor, tycker att det lättar upp i allt elände som händer överallt. Jag tittar sällan på nyheterna, vill liksom inte veta allt! Jag är "Streetsmart" vilket jag föredrar istf "Booksmart"! Det räcker för mig :)

Streetsmart, är en person som klarar sig i den verkliga världen, medans en person som är motsatsen , alltså Booksmart, inte skulle klara sig lika bra.

Ha en fin kväll nu alla, hej hopp! Går ut och äter imorgon med min dotter. Gissa vad jag ska äta....."Black rock " såklart :))

2 kommentarer:

  1. Är glad att du är glad!! :0)
    Ja humor har du, det kan jag bekräfta!! hahaha

    Ha så kul på din födelsedag!!
    Jättegrattis igen!!

    Massor me kramar, Tina

    SvaraRadera
  2. Tack Tina! Det kommer att bli fint, kram

    SvaraRadera