fredag 19 augusti 2011

Kraftlös!

Det är mitt rätta element just nu! Varför får JAG inte bara vara JAG? Varför ska "man" göra om mig till den person som jag inte vill vara och är. Att tro det värsta innan "man" vet, att misstänka utan att ha sett eller hört? Detta får mig att långsamt kvävas inifrån...:(  Har haft en barndom med talesättet " du ska inte tro att du är något",  det är väl därför jag är så in i helvete anti just nu. Jag är STOR nu, jag kan ta egna beslut, jag behöver inte ringa och fråga om lov. Jag behöver ingen tid att passa bara för att det ska vara så.
Kraftlös & vissen!

För att ha mått strålande bra bara för några dagar sen så känner jag så här idag. 2 inställda middagar på 2 dagar. Inte vilken middag som helst utan min "födelsedags middag" som plåster på såren för att min sambo glömde min födelsedag.Varför det inte blev av orkar jag inte gå in på!  Klart man blir lite ledsen just bara för att det var han. Glömmer man sånt? Kanske, kanske inte? Jag tar inte födelsedagar på blodigt allvar men ett grattis skulle ha suttit fint.

Ok, han hade mycket på jobbet just den dagen. Det som sårade mig ännu mera var att han tyckte att min ojämna ålder inte var något att fira, jag skulle med andra ord hållit mig hemma och inte gått ut vilket jag gjorde. Han var ju inte ens hemma utan i Norge, vad hade jag för alternativ, soffan alldeles ensam? Jag hade ialf en mysig kväll med dottern på restaurang, det kan ingen ta ifrån mig.

Ikväll känns det inte kul, en av dom sämre dagarna faktiskt! Tur att jag jobbar i helgen så jag får annat att tänka på ! Alltid tråkigt med tråkiga nyheter men någon gång ska man hamna där också, kram på er!

1 kommentar:

  1. Stå på dig!
    Som du säger, du är stor nog att kunna bestämma saker själv!
    Förtroende är A och O i ett förhållande!!
    Glömma sambons födelsedag.... Inte ok!!
    Hoppas ditt Anti försvinner, du är en så härlig, levnadsglad tjej/kvinna och du ska inte låta nån ta det ifrån dig...
    Kramis Tina

    SvaraRadera