fredag 5 augusti 2011

Jakten på rökare!

Ett av ställena jag jobbar på i Kommunen har en speciell rökplats! Man tänker både en och två ggr innan man vill gå ut och ta sig en cigg! Först måste man ta sig genom hela byggnaden och hissen ner. Sen gå över hela gården över gräsmattan till en "hållplats" som är avsedd för rökare! Det är inte roligt att stå där eftersom man känner sig iaktagen och fånig!

"Hållplats för rökare"

Jag kan hålla med att rökare ska hållas på avstånd med detta, ja vad ska man säga? Under ett arbetspass så blir det inte mer än 1 cigg efter frukost och en på lunchen. Det är inte antalet som stör mig utan själva rökstället! Men jag är imponerad att kommunen har tillverkat en hel "kur" för oss rökare, bara sådär!

Det ska inte vara lätt att röka idag men sluta hetsjakten!!!!! Hallåååå!  Valet måste ju ändå vara vårat eget under ansvar.......givetvis! Jag tar hänsyn till ickerökare men tar dom hänsyn till oss?
Häng oss bara....offentligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar