måndag 1 augusti 2011

Ögoninflammation!

Dagen innan jag skulle börja jobba efter semestern fick jag ögoninflammation i bindhinnan! Detta orsakades av en allergisk reaktion av mina katter. Låg och tittade på tv och kliade katten sen var det ett faktum.

Fick så mycket vätska innanför ögonhinnan så att ögat inte gick att stänga. Ögat blev sprängrött och efter ett tag började vätska att samlas under ögat som i en hängande påse, ingen trevlig syn.

Var uppe tidigt imorse men beslutade mig till sist att stanna hemma. Så roligt är det inte att gå till jobbet och se ut som att man fått en rak höger av någon. Har tagit allergi medicin och ögondroppar men det verkar ta lite tid innan man ser normal ut igen.

Nåja, det ska väl snart försvinna, hoppas jag! Veckan började bra...not! Valde att inte sätta in en riktig bild på mitt öga för det ser så äckligt ut :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar