måndag 29 augusti 2011

Särbo!

Har nu tagit beslutet att bli särbo! En vecka kvar innan mannen jag trodde skulle bli min för resten av livet ska flytta. Det är inte så att kärleken är borta utan vi spelar inte samma spel och har olika uppfattningar om viktiga saker. Jag känner mig nästan tömd på min dyrbara energi och genom detta hoppas att återfå den. Många fina saker har hänt och finns kvar men det andra har liksom tagit över.

Jag kommer att ge det en chans på olika håll, det kan ju inte bli sämre. Kanske att förhållandet kan ses från en annan sida...lite på avstånd sådär, hoppas kan man ju alltid! Jag är inte den typ av människa som ger upp för småsaker, därför kämpar jag och försöker hitta alla typer av lösningar. Det här är den långa och svåra vägen som jag nu har valt. Tror faktiskt den gynnar oss båda 2.

Detta har inte hänt över en natt, nejdå, mycket längre än så. Men det börjar ta på min hälsa och det visar sig i kroppsliga sjukdomar som jag egentligen inte borde ha. Stressen gör att mitt höga blodtryck inte sjunker trots medicin och värken i kroppen smärtar mer än någonsin. Vi skulle fira 4 år tillsammans denna månad men utgången blev en annan.

Jag kan inte säga att jag mår direkt bra av mitt beslut heller men jag vet att jag kommer att må bättre och tror det gäller oss båda.  Vi kommer att fortsätta träffas som det ser ut idag, men den här gången kan jag välja bort dålig energi och stänga dörren om mig om det blir dåligheter.

Man glömmer bort kärleken till varandra när energin går åt till så mycket annat....helt i onödan. Fortsättningsvis ska vi träffas när båda vill och ger varann glädje och uppskattning. Tror faktiskt detta är en jättebra lösning på problemet eftersom ingenting annat har fungerat.

Jag är inte beredd att släppa taget just nu men är beredd på att ge vårat liv distans och värdighet! Vi är vänner och bara framtiden har svaret på våra frågor! Ta hand om varandra och kom ihåg att du är värd den bästa och rätt till respekten i ditt liv! Nu kör vi.......kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar